Zagreb, 20 rujna.

Norma postavljena na pozornici HNK u povodu 20. obljetnice rada Ljiljane Molnar Talajić snimljena je za televiziju i ta se snimka iz 1980. godine nalazi se negdje u arhivi HTV-a – prisjetila se Seadeta Midžić nakon što je „Casta Diva“ iz opere Norma, s dvostrukog CD-a Ljiljane Molnar Talajić, odjeknula Trgom Republike Hrvatske ispred HNK. Predstavljanje knjige „La Molnar“ na otvorenoj sceni HNK pratile su, naime, slavne izvedbe Ljiljane Molnar Talajić – Casta Diva iz opere „Norma“ Vincenca Bellinija, „La vergine degli angeli“ iz opere „Moć sudbine“ Giuseppea Verdija i „Ave Maria“ Franza Schuberta.

Zagrebačka Norma postavljena je tri godine nakon bečke, napomenula je urednica knjige Jagoda Martinčević i navela kako je Ljiljana Molnar Talajić pjevala na pozornicama svih pet najvećih svjetskih opernih kuća – Bečke državne opere, Metropolitana u New Yorku, Scale u Milanu, Arene u Veroni i Covent Gardena u Londonu. Ljiljana Molnar Talajić za Veronu je bila La Molnar, a za Beč Die Molnar, podsjetila je Jagoda Martinčević.

Govoreći o Ljiljani Molnar Talajić, Seadeta Midžić naglasila je kako su u knjizi „La Molnar“ autor Dalibor Talajić i urednica Jagoda Martinčević dvoglasjem postigli cjelinu te citirala Nietzschea i Decartesa o doživljaju glazbe. Isto je rekao Enes Kišević haiku stihom – Operna diva/ i publiku i sebe/ podiže glasom. Dio te moći mogla je osjetiti i publika ispred HNK zahvaljujući CD-u i moćnim zvučnicima.

Nikolina Mazalin iz Croatia Recordsa napomenula je kako je snimanje i čuvanje slavnih interpretacija suvremenika jedan od zadataka diskografske kuće. Dvostruki CD velike La Molnar, objavljen u ediciji Veliki hrvatski interpreti, Croatia Records ovom je prilikom darovao svima prisutnima na promociji.

Otvorena scena HNK je simbolično mjesto za predstavljanje knjige „La Molnar“, naglasio je Dalibor Talajić, jer je nedaleko, osim pozornice na kojoj je nastupala, i Klub kulturnih radnika, popularni restoran „Kod Drageca“, gdje je velika La Molnar također rado pjevala u društvu. Dio klupske atmosfere, u kojoj se netko u neko doba noći sjeti „daj Ave Mariju“, a operna diva ustaje i pjeva, opisan je u odlomku iz knjige koji je pročitala Nera Stipičević.

Schubertova Ave Maria u izvedbi Ljiljane Molnar Talajić, koja je nakon čitanja odjeknula s otvorene pozornice HNK, poput magneta je privlačila šetače koji su zastali kako bi uživali u snazi glazbe i izvedbe i oživjeli sjećanje na veliku La Molnar.

Knjigu „La Molnar – priča o Ljiljani Molnar Talajić“ sufinancirana je sredstvima Grada Zagreba.


Fotografije: Nikola Šolić