Na Festivalu žanrova Dvotočka Božica Brkan predstavila je svoj multimedijski projekt Oblizeki, koji čine knjiga “Oblizeki – Moslavina za stolom” i blog Oblizeki, u kojem predstavlja gastronomske i duhovne oblizeke, nastavljajući tako svoj publicistički rad kojim je postizala i nagrade i naklade. Razgovor o Oblizekima okrunjen je najavom nacionalnih Oblizeka, knjigom koju Božica Brkan priprema već duže vrijeme, a završio je prisjećanjem na još jedan veliki mltimedijski projekt u kojem je Božica Brkan sudjelovala, a to su “Male tajne velikih majstora kuhinje”, kada su istoimenu televizijsku emisiju pratile knjige i recepti u medijima. Bilo je to devedesetih, u doba kada je Podravka izlazila u Europu, jer je rat razbio jugoslavensko tržište. Menadžer koji je vodio Podravku u Europu bio je Zvonimir Pavlek, doktor ekonomskih znanosti, predavač na visokim školama, autor sa pet objavljeniih knjiga, među kojima je Branding postigao nakladu od 8000 primjeraka. I moj suradnik – napomenula je Božica Brkan, predstavljajući na Dvotočki Zvonimira Pavleka i njegovu najnoviju knjigu “Aktivna prodaja”.

– Znate li zašto Francuzi jedu puževe? Zato što ne vole brzu hranu! – uletio je profesor Zvonimir Pavlek u razgovor s Božicom Brkan, demonstrirajući duhovitost i kreativnost koje su obilježile njegovu karijeru. Zvonimir Pavlek trasirao je put koji Podravka i danas slijedi – inovativnost, osluškivanje potrošača i primjena suvremenih trendova u prodaji i plasmanu, koje je opisao i usvojoj knjizi “Aktivna prodaja”.

– Kad su se direktor i brend menadžer prepirali koga treba slušati, riješio sam dvojbu i rekao: kupac je šef!

Profesor Pavlek kod nas je razvijao marketing kad se nije ni znalo što je to. Ideje i inovacije i danas su nezamjenjive, kao i nekada, no mladi su postigli veliku prednost elektronskim medijma i društvenim mrežama, primijetio je.

U razgovoru s Božicom Brkan profesor Pavlek prisjetio se i kako je plasiranje Dolcele preuzelo velik dio tržišta tadašnjem njemačkom prehrambenom divu. Za takav poduhvat trebalo je uigrati marketing i prodaju, a i istraživanja. Zato je osobno sudjelovao u terenskim istraživanjima o potrošnji Vegete koja je rasla, ali domaćice se nisu hvalile da koriste Vegetu.

– Tada smo počeli otvarati kuhinjske ormare. Nismo više pitali koriste li Vegetu, već koje začine imaju u kuhinjskom ormaru. I tada smo našli Vegetu. Suradnja sa Zlatom Bartl, kreatoricom Vegete, bila je obilježena diskusijama o štetnosti glutaminata na što je Zlata Bartl odgovarala: “Naravno da je glutaminat štetan jer Japanci koji ga najviše koriste nakon stote godine ipak umiru!” Ispostavilo se da je glutaminat štetan u velikim količinama, jednako kao i sol.

U svojoj knjizi Aktivna prodaja Zvonimir Pavlek opisuje prodaju kao djelatnost usmjerenu na zadovoljavanje potreba koja se prilagođava kupcu. Bio je to povod za još jedan vic:

– “Danas sam stekao dva nova prijateljstva”, kaže jedan prodavač drugome, a drugi odgovara: “Ni ja danas nisam ništa prodao!” – nasmijao se profesor Pavlek.

S obzirom na golemo poslovno iskustvo, a i bogatu obiteljsku povijest, trebao bi napisati memoare – predložila je Božica Brkan Zvonimiru Pavleku, na što je profesor Pavlek doskočio: “Božica je Brkan jer me je nabrkala da napišem već tri knjige!”

Memoari će biti četvrta – zaključila je publika.