15. prosinac 2022.
U informatičkom dobu, kada su sve informacije o robi dostupne, upravljanje kategorijama je suvremen pristup trgovini koji povezuje proizvođača, trgovinu i potrošača i postiže win-win-win učinak, a Zvonimir Pavlek jedan je od menadžera koji je upravljanje kategorijama primjenjivao među prvima kod nas – rekao je Ante Gavranović, poslovni novinar i član uredništva časopisa Suvremena trgovina, na promociji pete knjige Zvonimira Pavleka ‘Aktivna prodaja’ u četvrtak u Vijećnici Hrvatske gospodarske komore pred suradnicima, poslovnim partnerima i novinarima.
Kao dugogodišnji suradnik profesora Pavleka, Ante Gavranović podsjetio je da sve knjige Zvonimira Pavleka stječu veliku popularnost zbog osebujnog stila i načina prenošenja bogatoga iskustva. Gavranović je zapazio Pavlekovo isticanje pozitivnog razmišljanja kao osnove uspješnog poslovanja, menadžmenta, pa i života, pa tako i prodaje.
Božica Brkan, književnica, novinarka, kolumnistica i urednica brojnih gastro izdanja rekordnih naklada, prisjetila se kako je, prateći gospodarstvo kao novinarka Vjesnika, svjedočila razvijanju marketinga na našem tržištu i zapazila da su se predavanja stranih marketinških stručnjaka kod nas počela organizirati kada smo već imali vlastita iskustva s marketingom, upravo zahvaljujući Zvonimiru Pavleku. Božica Brkan je dodala da Pavlek, podrijetlom iz Đelekovca kod Koprivnice, nikada nije patio od provincijskog kompleksa i inspirirao se u vlastitoj sredini, a svjetske pristupe i tehnologije koje je primjenjivao prilagođavao je domaćem tržištu.
Krunoslav Bešvir, direktor svih proizvodnih programa Podravke, istaknuo je kako Podravka i danas njeguje i održava vrijednosti koje je postavio Zvonimir Pavlek i cijeni njegove nezaboravne poslovne poduhvate, među kojima je osvajanje europskog prostora devedesetih godina nakon što je Podravka, zbog rata u Hrvatskoj, izgubila velik dio domaćeg tržišta. Podravka je na taj način postala prvi i najveći hrvatski izvoznik. Strane konzultantske tvrtke koje su kasnije angažirane ocijenile su da je razvoj marketinga uzorno vođen, rekao je Krunoslav Bešvir.
Zvonimir Pavlek na promociji je demonstrirao mladenački šarm, optimizam i dosjetljivost podsjećajući prezentacijom na najjače brendove koje je razvijao među kojima je, naravno, Vegeta koju je razvijao s kreatoricom Zlatom Bartl te Čokolino, kao funkcionalna dječja hrana, koju vole i odrasli. Pavlek je pozdravio partnere i suradnike među kojima su bili i gosti iz Vispaka iz Visokog, s kojima je surađivao na plasiranju novog brenda kave Zlatna džezva, a dio kampanje bila je i golema džezva koja je ušla u Guinnessovu knjigu rekorda. U knjizi ‘Aktivna prodaja’ opiso je i taj primjer iz svoje bogate karijere.
Završavajući prezentaciju, Profesor Pavlek otkrio je kako je pijetao postao zaštitni znak Podravke i sa svog laptopa emitirao prigodno zvonko kukurikanje – inspiracija za Podravkinog pijetla bila je legenda o Picokima, prema kojoj je duga i iscrpljujuća turska opsada Đurđevca završila kada su dosjetljivi Đuđevčani na turske položaje iz topa ispalili posljednjeg preostalog pijetla.
U osnovi marketinga su emocije – rezimirao je profesor Pavlek svoju prezentaciju i time ukazao na glavni razlog uspjeha svojih kampanja, brendova i knjiga, što su prisutni pozdravili srdačnim pljeskom.
Dr. sc. Zvonimir Pavlek samostalni je konzultant marketinga i prodaje, predavač na visokim poslovnim školama i menadžer koji je prvi kod nas uveo modernu organizaciju prodaje, product i brand management. Od 2000. godine bavi se poslovnim savjetovanjem i edukacijom, a dosad je objavio pet knjiga – ‘Marketing u akciji’, ‘Drugo lice marketinga’ , ‘Uspješna prodavaonica’, ‘Branding’ i, najnoviju, ‘Aktivna prodaja – od želja kupaca i potrošača do uspješnog prodavača’.
Foto: Miljenko Brezak