Uoči ljetnih odmora, poslovne pripreme za jesen

„Aktivna prodaja“ i „Prodajni mindset“ izmjenjuju se na prvom mjestu top-liste najtraženijih, a trka dva prodajna naslova na vrhu zapravo je dokaz da pobjeđuju oba. Riječ je, naime, o dva poslovna naslova različitih autora koji se obraćaju različitoj publici kroz različite medijske kanale, od kojih je jedan vrlo intenzivan i namijenjen najaktivnijoj publici, dok je drugi sporiji i fokusiraniji. Upravo zato je njihov susret na vrhu pokazatelj da oba naslova pronalaze svoju publiku, a i da publika u knjižarama zna naći što je zanima.

„Aktivna prodaja“, naime, peta je knjiga sveučilišnog predavača i autora poznatog i cijenjenog u poslovnim krugovima. Široka publika dobro poznaje rad profesora Pavleka, kampanje kojima je upravljao, a proizvodi koje je brendirao prisutni su u svakom domu. Malo potrošača, međutim, zna ime marketinškog maga koji stoji iza Vegete i Dolcelle. Uz autorsku samozatajnost, knjiga je proizvod koji se brendira na drukčiji način jer potražnja za znanjem kod nas se razvija sporije nego potražnja za robom široke potrošnje. Dodatno, knjige profesora Pavleka dosad su se prodavale kroz poslovne kanale i u specijaliziranim poslovnim knjižarama, a „Aktivna prodaja“ prvi je Pavlekov izlazak u knjižarske mreže.

„Prodajni mindset“ je, s druge strane, na top-listi od objavljivanja u siječnju 2022., a u knjižarama je već prorijeđen u očekivanju novog izdanja, dok se kampanja istodobno zahuktava zbog dolaska Jordana Belforta, „Vuka s Wallstreeta“ koji je ovih dana emitirao i svoj pozdrav Zagrebu i hrvatskoj publici uoči dolaska 17. studenoga. U pripremama za dolazak američkog poslovnog gurua, predstavljanja na festivalu žanrova i priručnika „Dvotočka“ i intervju autora u časopisu „Poduzetnik“ kap su u moru medijskih informacija o „Prodajnom mindsetu“ koje zapljuskuju javnost. Za dugoprugaša profesora Pavleka pak izlazak na mali festival žanrova i intervju u tiskanom broju vodećeg poduzetničkog časopisa veliki su medijski iskoraci. Vrh top-liste stoga ohrabruje i jednog i drugog autora – oba pristupa publika je prepoznala i podržala, jaka autorska individualnost nezamjenjiva je i kod priručnika.

Na trećem mjestu top-liste najtraženijih je dnevnik dvaju odrastanja „Treptaji“ Dalibora Talajića, koji slijedi potražnju autorova prvijenca „Most ponad burne rijeke“, u kojem je opisan početak očinske borbe s nevidljivim neprijateljem njegova sina. „Treptaji“ su zahtjevnija i opširnija knjiga, pisana u dnevničkoj formi, za razliku od „Mosta…“ Dok je „Most…“ brži i sažetiji, pa time i komunikativniji, u „Treptajima“ dvoje glavnih junaka itekako opravdavaju veći format.

Na četvrtom je mjestu „Buđenje boginje“, prva knjiga serijala „Put boginje“, koji širi publiku od 2016. godine, kada je objavljena, a autorica Daniela Uzelac ove godine obilježava desetogodišnjicu bloga Put boginje koji piše od 2013. godine. U međuvremenu, autentična ženstvenost sve se više afirmira na radionicama i u knjigama raznih autora. Put boginje od početka je u skladu s globalnim trendovima. Sve četiri knjige Puta boginje izmjenjivale su se na top listi najtraženijh, uspostavljenoj 2020. godine, u koronskoj godini. Prva knjiga serijala, „Buđenje boginje“, dosad je najčešće bila na top-listi.

Dok je na četvrtom mjestu prvi priručnik objavljen u Beletri, na petom je najnoviji – „Kuharica prezentacija“ objavljena je krajem svibnja i dospjela je u knjižare u zadnjem tjednu svibnja, da bi trenutna reakcija kupaca pokazala kako je zapažena i potrebna. „Kuharica prezentacija“ prva je knjiga o prezentacijama na hrvatskom.

  1. Zvonimir Pavlek: Aktivna prodaja

Knjiga sveučilišnog profesora, doktora znanosti Zvonimira Pavleka, poslovnog konzultanta i nekadašnjeg menadžera marketinga, koji je u Podravki brendirao najpoznatije brendove. Znatiželjan, marljiv, kreativan, odvažan, duhovit – profesor Pavlek unosio je promjenu u svaki sustav u kojem je radio i donosio skladnije međuljudske odnose, motivaciju i veću produktivnost. Knjiga je ilustrirana fotografijama najjačih brendova koje je Zvonimir Pavlek razvijao. Dodatak knjizi su alati i vježbe namijenjene treningu prodajnog osoblja u bankama.

  1. Vedran Sorić: Prodajni mindset

Koje su osobine vrhunskih prodavača i najbolje prodajne tehnike, zašto se više isplati zadržati kupca nego tražiti novoga te zašto treba slušati kupca – Vedran Sorić odgovara na temelju svog 20-godišnjeg iskustva prodajnog menadžera i ističe najvažnije prodajne teme. Knjiga je interaktivna, opremljena QR kodovima koji vode na web stranicu autora čiji se sadržaj redovito ažurira. Za publiku podcasta Prodajni mindset, knjiga je sažetak znanja i šarma koje Vedran Sorić demonstrira u podcastu i entuzijastično afirmira prodaju kao razvojnu djelatnost.

  1. Dalibor Talajić: Treptaji… ili dnevnik dvaju odrastanja

U knjizi „Most ponad burne rijeke“ Dalibor Talajić opisao je borbu s nevidljivim neprijateljem u ranom djetinjstvu svog sina, kada je polazak u redovnu školu bio neizvjestan cilj. U knjizi „Treptaji“ opisano je osmogodišnje školovanje dječaka koji izlazi iz autističnog spektra, dok pored njega odrasta mlađa sestrica i pruža mu podršku. „Treptaji“ su pisani u obliku dnevnika, a obuhvaćaju razdoblje od srpnja 2015. godine do listopada 2021. i opisuju opismenjavanje, pubertet, odnose s drugom djecom i učenje koje postaje sve samostalnije te ozbiljne razgovore u kojima roditelji približavaju svijet svojim mališanima. Recenzentice su profesorice logopedije mr. Danijela Helc i mr. Ana Dembitz.

  1. Daniela Uzelac: Put boginje 1 – Buđenje boginje

Prva i dosad najtiražnija knjiga Puta boginje, serijala koji se bavi autentičnim osjećajem ženstvenosti i unutarnje ravnoteže žene iz kojeg proizlaze skladni odnosi s drugima, partnerom, djecom i prirodom. Buđenje boginje Daniele Uzelac jedna je od prvih knjiga kod nas posvećena buđenju autentične ženstvenosti i jačanju ženskog principa nježnosti, ljubavi, razumijevanja i podrške, a učvršćuje vlastito ja i emociju na temelju koje u svakom trenutku izborom ostvarivati svoju slobodu i stvarati sami svoje vrijeme. Dok je babuška žrtva okolnosti, skrivena pod velovima srama, straha i gorčine, boginja živi svoje emocije i prostire svoju pažnju oko sebe, održavajući svoj fokus jasnim i um otvorenim.

  1. Luka Krejči: Kuharica prezentacija

Na temelju dvadesetogodišnjeg poslovnog iskustva Luka Krejči formulirao je savjete za pripremu uspješne prezentacije u obliku recepata, a svaki od njih, kao u pravoj kuharici, prati vizualni prikaz. Recepti su grupirani u pet poglavlja: od pristupa, kreiranja koncepta, priče te vizualnih prikaza (slajdova) s posebnim naglaskom na to kako prezentirati brojke. Luka Krejči je poslovni konzultant koji je dosad održao više stotina radionica za pripremu prezentacija pred stručnjacima različitih profila i za sve razine menadžmenta. „Kuharicu prezentacija“ ilustrirala je Hana Tintor.

Na temelju podataka o prodaji u knjjižarama @Školska knjiga, @Hoću knjigu, @Ljevak, @VBZ i @Menart.